Veelgestelde vragen

1. Worden er voorrijkosten in rekening gebracht?

Antwoord: Bij een bestelling van € 300,- of hoger worden voor aanplantingen binnen ons levergebied geen voorrijkosten in rekening gebracht. Ons levergebied omvat de provincies Limburg, Noord-Brabant, Gelderland, Utrecht en Zuid-Holland. Wilt u voor een lager bedrag bestellen of woont u in een andere provincie neemt u dan contact met ons op voor een passende offerte.

2. Mijn provincie staat er niet bij, hoe kan dat?

Antwoord: Haagaanplanten.nl levert momenteel alleen in de provincies Limburg, Noord-Brabant, Gelderland, Utrecht en Zuid-Holland. Woont u buiten dit gebied, neemt u dan contact met ons op wellicht dat wij toch een offerte voor u kunnen opstellen.

3. Ik weet niet zeker of mijn grond geschikt is voor het bewerken met een spade, hoe kom ik daar achter?

Antwoord: Als u twijfelt of uw grond geschikt is om met een spade bewerkt te worden, kunt u uiteraard contact met ons opnemen zodat wij samen de situatie kunnen bespreken en eventueel aan de hand van foto's kunnen bekijken. Als er grote stenen, oude boomstronken of oppervlakkige leidingen in de grond zitten dan is deze niet geschikt om met een spade te bewerken.

4. Is mijn grond geschikt voor deze soort plant?

Antwoord: Twijfelt u of u de juiste grondsoort heeft voor de door u uitgekozen haagplant, neem dan eerst even contact met ons op.

5. Krijg ik garantie op mijn haag?

Antwoord: Wij staan in voor de kwaliteit en soortechtheid van de door u bestelde planten, alsmede voor de geschiktheid van de planten voor het creëren van een haag. 

Daarnaast geven wij 4 maanden garantie op een door ons aangeplante haag als aan de volgende voorwaarden is voldaan:

  • De haagplanten met kluit of in pot zijn aangeleverd (geldt dus niet bij wortelgoed / naakte wortel).
  • De grond moet geschikt zijn om beplant te worden met de door u uitgekozen haagplant (als u twijfelt of dit het geval is dan kunt u uiteraard contact met ons opnemen, zodat we van tevoren kunnen bekijken of de grond geschikt is). 
  • Als onze goede kwaliteit potgrond wordt gebruikt als de tuingrond in een slechte staat verkeerd. De hoeveelheid potgrond hangt af van de kwaliteit van de tuingrond. Als u niet zeker weet of de tuingrond een goede kwaliteit heeft, dan kunt u uiteraard contact met ons opnemen, zodat we van tevoren kunnen bekijken of de grond geschikt is.
  • De planten en hun wortelgestel komen aan de zijkanten en/of aan de onderkant niet in aanraking met cement/beton, zoals fundamenten, smeerlagen, korrelmix, bestratingszand of andere wortelbelemmerende materialen. Als de haagplanten hiermee in aanraking komen, kan het de planten onherstelbaar aantasten. Daarnaast staan de planten niet ingesloten tussen twee stoepranden of vergelijkbaar materiaal.
  • De planten niet vlak onder grote bomen worden aangeplant. Grote bomen kunnen ervoor zorgen dat de haagplanten niet genoeg voedingsstoffen en water uit de grond kunnen halen. Ook kunnen grote bomen de ontvangst van voldoende zonlicht verhinderen.
  • De planten voldoende zonlicht kunnen ontvangen.
  • De haagplanten niet naast wegen of taluds staan waarvan regenwater richting de planten kan aflopen.
  • De door ons verstrekte verzorgingsinstructie na het aanplanten wordt nageleefd (met name het water geven).

Deze garantie geldt uiteraard niet voor planten die na het plaatsen van de haag niet aanslaan of beschadigd raken als gevolg van ondeskundig gebruik of gebrek aan zorgvuldigheid aan de kant van onze klant, waaronder het gebrek aan voldoende onderhoud, of die het gevolg zijn van veranderingen die de klant of derden aan de haag hebben aangebracht. Alsook als gevolg van wildvraat, insecten en uitzonderlijke weers- en/of terreinomstandigheden.

De termijn van de garantie start op de datum waarop wij uw haag hebben aangeplant.

Mocht er zich iets voordoen met de haag of maakt u zich zorgen, neemt u dan zo snel mogelijk contact met ons op. Want hoe eerder we het weten, hoe groter de kans is dat we het probleem kunnen oplossen.

6. Heb ik bedenktijd / een herroepingsrecht?

Als u consument bent heeft u veertien dagen bedenktijd waarin u de aan ons gegeven opdracht voor het plaatsen van een haag kosteloos kunt annuleren. Deze bedenktijd gaat in nadat u uw bestelling / opdracht heeft geplaatst. Wordt de nieuwe haag door ons binnen deze termijn van veertien dagen geplaatst, dan vervalt uw bedenktijd.

Daarnaast heeft u als consument gedurende veertien dagen na ontvangst van de door u bestelde producten bedenktijd en kunt u de geleverde producten retourneren, mits deze ongebruikt zijn, onveranderd zijn en zich in originele staat en verpakking bevinden. Haagaanplanten.nl zal binnen 30 dagen na ontvangst van het product reeds voor het product betaalde gelden terugbetalen. De kosten voor terugzending komen voor uw rekening. U kunt geen beroep doen op uw herroepingsrecht als het geleverde product door zijn aard niet kan worden teruggestuurd of snel kan bederven of verouderen. 

 

 

zo werkt haagaanplanten.nl

1.

Uw bestelde planten worden door ons vers van het land gehaald, 
de kluit wordt vakkundig verpakt en de planten worden klaargemaakt voor transport.

2.

Wij bezorgen de planten bij u op locatie èn planten de verse haagplanten op de gewenste plek. 
 

3.

Na de aanplant krijgt u van ons een uitgebreide verzorgingsinstructie. 
Vervolgens geniet u van uw nieuwe haag!

Levergebied

Uw internetbrowser is verouderd.

Voor een goede weergave is een recente versie van uw browser vereist.